Black And Gold Elegant Business Name Facebook Cover 1Singeltjejerna drar till Gotland en vecka. Den 15 Augusti, en Måndag drog jag, Freja Silverhjärta och min bästa vän Ellie Jeppesen till Gotland. 05:20 stod jag utanför hennes port och hjälpte henne in med väskorna i bilen. Efter en timmes bilfärd var vi i Nynäshamn, nu var vi på väg.

Med lite pirr i magen körde jag ombord på Gotlandsbåten vilket gick hur smärtfritt som helst. Ellie hade fixat med frukost till oss båda, ägg, kvarg och smoothie. Vilken lyx, Mums!

gotland 1

Efter några timmar på båten var det dags att hitta till Tofta Camping där vi skulle spendera nätterna den kommande veckan.

Vi två skulle nämligen tälta, i ett tremanna tält! Intressant blev det verkligen.

Värt att nämna i sammanhanget är att Ellie sovit i tält en enda natt innan den här resan. Men hon är en riktig kämpe och det blev en riktigt trevlig upplevelse trots riktigt ruskigt regnväder större delen av veckan.

Men det på oss gick det ingen nöd.

tältet

Redan första dagen bestämde vi oss för att spontantatuera oss så vi bokade tid hos tatueringsstudion i Visby hos en kul kille, Daniel. Ett dygn senare var vi bägge nygaddade. Matchande vänskapstatueringar med olika twist satt nu på våra vrister.

På kvällen tittade vi på första den första Harry Potter filmen i tältet och åt lösviktsgodis ifrån Hemmakväll.

Kan det bli bättre?

gotland tattoo

Aktiviteterna var uppradade.

Dagen där på åkte vi till Etelhems Krukmakeri för att gå en drejning kurs. På vägen stannade vi på ett flertal  krukmakeri för att samla inspiration till vår kreativa sida. Detta togs på största  möjliga allvar. Drejning kursen började och startskottet blev att jag sköt iväg min lerklump genom hela rummet.

Alla exploderade och skrattade, självklart bockade jag och bugade.

Kort där efter lyckades Ellie skvätta lervatten på samtliga personer i rummet. Vi var helt enkelt Naturales när de kom till drejeri. När vi gjort om minst en femton gånger samlade vi kraft genom att ta en fika. Efter fikan fick vi sätta en timer. Högst 11 minuter för att bli färdiga. Vi båda lyckades komma ifrån kursen med något vi var nöjda med.

Inte illa med tanke på hur kursen började.

creperi

Dag nummer två stod Fårö på agendan.

Tacolunch och picknickfilt var medtagen. Nu skulle vi få se Raukar. Runt runt på smala slingriga vägar för att hitta fina vackra platser. Efter att ha gått runt på klippor, tittat på får och sätt raukarna blev de dags för att äta crepé. Det blev inget mindre crepéri är crepéri Tati. På gården fans de mängder av bildäck och bildelar, verkligen ett supercoolt ställe med 60-tals stuk.

Riktigt härligt.

Vi lyxade till det och delade på en choklad crepé med mandel, grädde, sylt och choklad. En riktig toppen dag.

Bilupplevelsen präglade nästa dag, då det blev det lite fartigare, gokart. Trots en halvdan bana var det verkligen jättekul att få köra i full fart igen.

Riktigt roligt och det känns som att jag blir bättre och bättre för varje gång jag kör.

gotland gokart

Babes jag vet.

Shopping och strosa runt i Visby hann vi också med. Men även ett extremt bra bio besök. Vi gick nämligen och kollade på Bad Moms som förvånade något enormt. Filmen var faktiskt extremt rolig och lättade nog även på mångas axlar när de kommer till den konstanta ångesten över att vara perfekt. En riktig girl power film, de gillar vi. Allt som allt var detta en riktigt lyckad vecka. Trots utmaningar har vi lyckats vända allt till de positiva. Men en sak kan vi konstatera, de behövs mer än en vecka för att se Gotland.